Ungdom

Älskar du hockey?

Vill du träna mycket, utvecklas som hockeyspelare och känna glädje och gemenskap?

Då tycker vi att du ska komma till oss i Surahammars IF. Här kan vi erbjuda er väldigt mycket ishockey i en härlig gemenskap och med optimala förutsättningar till personlig utveckling. Med bara 20 minuters avstånd från Västerås ser vi oss som det självklara valet för er som vill få en nytändning med mycket speltid.

Surahammars IF är en anrik förening med över 100 år på nacken. Vi har under åren fostrat flertalet SHL- och NHL spelare. Kanske är du vår nästa stjärnspelare?

Just nu söker vi spelare till våra lag i ungdomsverksamheten

Vi erbjuder dig att:

• Utbildas av våra duktiga och engagerade ledare
  • Samtliga isträningar inomhus
  • Träna på fasta tider, fasta dagar varje vecka
  • Förvara din utrustning i låsta förråd i ishallen
  • Träna hur mycket som helst (utrymme för upp till fyra isträningar per lag/vecka)
  • Spela flera matcher i veckan

Behöver du ett miljöombyte, ladda om i en ny förening och ha kul?

Vi välkomnar alla till oss i Surahammars IF

Inför säsongen 2022/23 söker vi i
Surahammars IF spelare i följande lag:

U10 – Född 2012
U11 – Född 2011
U12 – Född 2010
U13 – Född 2008/2009
J20 – Född 2003-

Säsongen 23/24 kommer vi starta upp ett J18-lag i föreningen med fokus på spelare födda 2006-2007
För mer information se separat sida om J18-satsningen via länken nedan eller ring lagledaren Jörgen Nordbakken på 072-745 20 12

Stort intresse för det planerade J18-laget

Om du vill satsa på din ishockey, hör av dig till oss.

• Alla våra tränare är utbildade enligt svenska ishockeyförbundets rekommendationer
  • För gemensam och personlig fysträning och utveckling har vi tillgång till STAC-utbildade tränare,
    allt för att hjälpa dig att förverkliga dina ishockeydrömmar.

Vill du har mer information?
Skicka ett e-post eller ring/smsa

Vi väntar på att få höra ifrån just dig.

Surahammars IF är en anrik förening med fokus på människan. Vi är den lilla föreningen med det stora hjärtat.

– Vårt motto är att alla ska må bra –

Några viktiga dokument som rör verksamheten i Surahammars IF kan du hitta här. Det är dels ”Röda tråden” som beskriver hur vi vill styra verksamhetens träning och matchning inom varje lag och åldersgrupp. Dessutom har vi föräldrakontraktet som vi vuxna ska anamma för att skapa en bra miljö för andra vuxna, barnen och våra ledare i förening.

Dessa dokument ska fungera som styrdokument som säkrar en miljö där både barn och vuxna trivs och där barnen kan få en bra utveckling och växa som både spelare och människor.

Röda Tråden

Föräldrakontraktet